Namiesto urážok konštruktívna kritika
Po ťažkých rokoch podnikania na Slovensku si podnikatelia zaslúžia podporu a konštruktívnu kritiku, ktorá by mala nahradiť súčasné urážky. Slovenskí podnikatelia najmä v gastronomickom sektore sa len ťažko spamätávajú z krízy, ktorá začala pandémiou, pokračuje zvýšenými cenami nielen za energie a už je v dosahu ďalšia rana pre ich podnikanie – vytrácajúca sa ľudskosť.
Medzinárodný Kávový Inštitút intenzívne sleduje dianie na slovenskej kávovej scéne a nikdy sa nezapájalo do verejných hodnotení, a to najmä z dôvodu jeho nestrannosti.
Po nedávnom vyjadrení subjektívneho názoru kávového média, ktoré namiesto odborného hodnotenia používa dehonestujúce pomenovania nielen na samotnú kávu, ale i na majiteľa či fanúšikov danej kávy sme sa rozhodli zaujať stanovisko a vyzvať ľudí k navráteniu k ľudskosti.
Medzinárodný Kávový Inštitút sa nestotožňuje s formou danej recenzie a odsudzuje posmešné hodnotenia, ktoré sú jej súčasťou ako „na tie zvyšné arabiko-robustové grcky som tentoraz nenabral odvahu“, „nevieme si predstaviť, komu by sme takúto kávu odporučili, jedine tak veľmi zlej návšteve, alebo svokre“ „je to len kopa komoditného odpadu, ktorý kvalitné pražiarne nechceli“ či „Takí tí ľudia, ktorým aj štipôčka acidity pokazí deň a tvária sa akoby si v lese sadli na zastrúhaný konár. Je smutné, že veľká časť masy sa uspokojí s niečím takýmto a nedokáže vstúpiť do toho pravého čarovného kávového sveta, ale učím sa to akceptovať“. Tieto vyjadrenia patria majiteľovi kávového blogu, Blog o káve.
Vyjadriť svoj názor je prirodzenou súčasťou podpory kávovej kultúry na Slovensku. Avšak vyjadriť vlastný názor zosmiešňovaním, urážkami a nepriamym nabádaním na negatívne šírenie mena značky nie je ani zďaleka znakom odbornosti a úprimného záujmu pomôcť čitateľom správne sa rozhodnúť.
Medzinárodný Kávový Inštitút vyzýva všetkých milovníkov kávy, aby zostali ľuďmi a vnímali slovenskú kávovú scénu cez vlastné poznatky, skúsenosti a preferencie. Dehonestovanie, ohováranie či posmievanie sa ktorémukoľvek pražiarovi, baristovi či podnikateľovi, ktorí napriek ťažkej ekonomickej kríze stále držia pracovné miesta, vďaka ktorým ľudia dokážu uživiť svoje rodiny, nie je prínosom pre žiadnu zo strán.
Sme hrdí na všetkých malých i veľkých podnikateľov, ktorí tvrdo pracujú na budovaní svojej značky a spokojnosti svojich zákazníkov. Veríme, že odborné recenzie a hodnotenia sa budú zakladať viac na objektívnosti ako na subjektívnych názoroch. Vybudovať podnik nie je jednoduché a dnes, kedy všetci pociťujeme silu krízy je viac ako potrebné byť súdržní.
V Seredi dňa 30.01.2023
Oldřich Holiš
prezident
Medzinárodného kávového inštitútu
Recent comments